Na słoniu czy obok?

Nie zobaczyłem nosorożca, nie tropiłem tygrysa ani nie przeprawiałem się przez rzekę na grzbiecie ogromnego słonia. Nie zrobiłem tego, co robi większość turystów i nie pojechałem do Chitwan. Trochę żałuję, ale o przypadkowości tej bolesnej decyzji nie może być mowy. Nie chodzi o to, że chcę być najfajniejszym backpackerem w okolicy,  który brzydzi się tym co komercyjne i mainstreamowe, ale takie zaaranżowane atrakcje przysparzają mi czasem lekkiego kaca moralnego. Nierzadko mam wrażenie, że napędzam jakiś wielki biznes a wszystko dookoła mnie jest jakieś takie sztuczne i wyblakłe. W tym przypadku doszło również do moralnej zagwozdki, bo czy wypada w ogóle ujeżdżać słonia? Zwierzę tak inteligentne i wrażliwe?

Nepal to kraina wręcz magiczna dla wszystkich tych co kochają zwierzęta i generalnie całą przyrodę. Zderzają się tu ze sobą dwie krainy zoogeograficzne: orientalna i palearktyczna, co dosyć wyraźnie wpływa na bioróżnorodność całej okolicy. Wystarczy tylko masa szczęścia i doza pomysłowości by w jednym tygodniu zobaczyć panterę śnieżną, krokodyla a przy okazji zawołać jeszcze do Yeti.

Osobiście nie widziałem tego wszystkiego co chciałbym zobaczyć i dlatego już dziś wiem, że na pewno tam wrócę. Wiele wspaniałych ptaków i przepięknych jaszczurek, stado nadpobudliwych małp, wyrośnięte pająki, kilka spłoszonych olśniaków himalajskich (narodowy ptak Nepalu) oraz prawie jaka, bo to chyba jakaś dziwna krzyżówka była. Gdy wracałem do Indii, gdzieś za autokarową szybą mignął mi również słoń z wielkim łańcuchem wokół szyi. Zasmuciło mnie to lekko i pogrążyło w dalszych rozmyśleniach. Żeby podporządkować sobie takiego słonia, trzeba go zza młodu złamać i sprawić by zapomniał. O wszystkim…

Taki jako-krowo-skunks :D  Widział ktoś kiedy takie coś?

Taki jako-krowo-skunks 😀
Widział ktoś kiedy takie coś?

Majna brunatna

Produkcja bananów 🙂

 

About Kamil Białas

Przez większą część życia leżał na lodzie, trenując zawodowo łyżwiarstwo figurowe. Potem wszystko to zamienił na drewnianą pryczę w Nepalu. Nigdy nie zostanie znanym podróżnikiem – nazwisko niemal z miejsca go dyskredytuje.

Posted on Kwiecień 22, 2014, in Aktualności and tagged , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

